Асосий / Янгиликлар / "Onboarding" yangi H..
Асосий сахифага қайтиш

"Onboarding" yangi HR-trend

23.07.2019 13:07

Ko‘pchilik yangi ishga o‘tganda ishni nimadan boshlashni, o‘zini qanday tutishni bilmay qoladi. Xodimlar adaptatsiyasi yoki G‘arb tili bilan aytganda, onboarding mavzusiga ko‘p tadqiqotlar, maqolalar, tavsiyalar va hatto kitoblar ham bag‘ishlangan. Inson qancha o‘z ishining ustasi bo‘lmasin, yangi ishga o‘rganishi oson kechmaydi. Ko‘pchilik zo‘r professionalni ishga olsam, nima qilish va qanday molashish borasida muammolar bo‘lmaydi, deb o‘ylaydi. Bu professionallik belgisi hisoblanadi. Moslasha olmadimi - demak, profi emas. Aslida yangi ishga moslashish anchagacha cho‘ziladi va yangi xodim 3-6 oydan keyingina jamoaga to‘liq moslashadi. Sifatli adaptatsiya bilan bu muddat ikki barobarga qisqaradi.

Yangi xodim

1. Sizga qanday ma'lumot yetishmayapti va uni qayerdan olishingiz mumkinligi haqida o‘ylab ko‘ring. Savollarni dadil beravering; 

2. Birinchi hafta, oy, uch oyda o‘z vazifalaringizni tushunib oling. Agar rahbar bular haqida aytmagan bo‘lsa, o‘zingiz so‘rab biling;

3. Tanishgan odamlaringizning ismi shariflarini yozib oling. Umuman olganda, boshida hamma narsani yozib borishni tavsiya qilaman: ma'lumotlar hajmi katta, shu bois unutib qo‘yishingiz hech gap emas;

4. Har bir tanishgan odamingiz bilan muloqotda o‘zingiz haqingizda juda qisqa ma'lumot bering, masalan:

"Mening ismim - Misha. 12 yildan beri shu sohadaman. Bundan avval Wargaming, STB, Alfa-Bankda ishlaganman. Laba'da HR bo‘yicha eng muvaffaqiyatli onlayn-kurslarni o‘tganman, 1 million marta o‘qilgan rezyumelar uchun layfxaklar haqidagi maqola muallifiman".

Startap-muhitda bu «pitching» yoki «elevator speech» deb ataladi. Oldindan tayyorlaning. O‘zingiz haqingizda aytib bermaguningizga qadar yangi xodimlar uchun hech kimsiz. Birinchi kundanoq yaxshi taassurot qoldirish imkonini qo‘ldan boy bermang.

5. Agar lavozim kompaniyada o‘zgarishlar joriy qilishni ko‘zda tutsa, ularni ilk 60 kunda amalga oshirgan ma'qul, keyin qiyin bo‘ladi. Ayniqsa, u qadar taniqli bo‘lmagan yoki qiyin qarorlar (ishga yollash, xodimlarni iste'foga chiqarish, boshqa lavozimga o‘tkazish, yangi dasturiy ta'minotga o‘tish, hisobotning yangi shakli, jarayonlar ketma-ketligini qayta ko‘rib chiqish, yangi sohaga sarmoya kiritish) qabul qilish kerak bo‘lsa.

6. Kichik g‘alabalarni rejalashtiring, ular sizga bo‘lgan ishonchni shakllantirishga yordam beradi. Masalan, ilk 60 kunda hal qilishingiz mumkin bo‘lgan vazifalarni tanlab oling-da, asosiy e'tiborni ularga qarating. 60 kundan ortiq vaqt talab qiladigan vazifalarni keyinga qoldiring. Juda katta hajmdagi ishni bajarish kerak bo‘lsa, uni qismlarga bo‘lib, bosqichma-bosqich ishlab chiqish kerak bo‘ladi;

7. O‘zingiz birga ishlaydiganlarning barchasi bilan 30 daqiqali uchrashuvlarga kelishib oling. Savollarni oldindan yozib olib, javoblarni yozib boring;

8. Qanday qilsa, yaxshi yoki yomon bo‘ladi, nimani o‘zgartirish kerak - so‘rang. Ko‘p ma'lumotga ega bo‘lasiz va ishonchli munosabatlar o‘rnatasiz;

9. Agar rahbar yoki ekspert bo‘lsangiz, audit o‘tkazing va natijalarni taqdimot qiling;

10. Rahbar bilan muntazam ravishda birga bir uchrashishga kelishib oling, shunda amalga oshirilayotgan ishlar natijalari haqida ma'lumot berish imkoni paydo bo‘ladi;

11. Hamkasblaringizga tabassum qiling. Hech kim qovog‘i uyilgan xodim bilan ishlagisi kelmaydi.

HR-menejyer

Bu haqida butun bir kitob yozish mumkin bo‘lsa-da, eng muhim tavsiyalar:

  1. Yangi xodimlar kunini tashkil qiling: ularni eski xodimlar oldida to‘plab, o‘zi haqida qisqacha (5 daqiqa) so‘zlab berishni iltimos qiling. Preply'da shunday qilamiz va bu juda yaxshi natija beradi;
  2. Yangi xodimlar bilan muntazam muloqot qiling. HR-biznes-hamkoringiz bo‘lmasa, rekruterlaringiz haftada bir marta yangi xodimlar bilan suhbatlashishsin.

Hamkasb

Albatta, hamkasb sifatida yangi xodimlar adaptatsiyasi bo‘yicha hech qanday majburiyatlaringiz bo‘lmaydi, biroq bundan muayyan foyda olishingiz mumkin. Odamlar qiyin damlarda ularga yordam bergan kishilarni yaxshi eslab qolishadi, shunday ekan, yangi xodim bilan yaxshi munosabat o‘rnatish va keyinchalik uning yordamiga umid qilish imkoningiz bor.

  1. Birinchi bo‘lib tanishing. Uning yoniga borib, shunday deng: "Salom, mening ismim Misha, men bu yerda HR-menejyer bo‘lib ishlayman. Yangi xodimga o‘xshaysiz, keling, tanishib olaylik";
  2. Har qanday masalada sizga murojaat qilishi mumkinligini ayting;
  3. O‘zingiz muhim va kerakli deb bilgan narsalarni ayting;
  4. Tushlikka taklif qiling;
  5. Yangi xodimdan avvalgi tajribasi, kelgusidagi rejalar va maqsadlari haqida so‘rang. Ularga erishishda foyda berishi mumkin bo‘lgan ma'lumotlar bilan bo‘lishing.

Xulosa

Aksariyat kompaniyalarda adaptatsiyaga yo umuman e'tibor berilmaydi yoki juda yomon amalga oshiriladi. Natijada ham biznes, ham xodim jabrlanadi. Sabab — ikki tomondan jarayonni tushunmaslik. Yuqorida qayd etilgan oddiy maslahatlar kompaniyaga moslashish jarayonini sezilarli darajada yaxshilashga yordam beradi.

 

 

 

 

Дўстлар билан улашиш:

Шарҳ қолдириш учун илтимос шахсий профилингизга киринг

Сўнги тадбирлар

Кўпроқ тадбирлар